יום שני, 12 באוגוסט 2019

קו התנגדות


קו התנגדות, מסייע בזיהוי מגמות המניות ורמות התמיכה וההתנגדות. קווי התנגדות הם כלי אינדיקציה טכניים המשמשים אנליסטים ומניות משקיעים לקביעת מגמת המחירים של מניה ספציפית. הם מועילים מאוד בחיזוי התנועה הסבירה של מחירי המניות ועוזרים לאנשים להשקיע במניה הנכונה. קווי התנגדות נמשכים בדרך כלל על בסיס גבוה עד נמוך. הם עוזרים להעריך רמות התנגדות ותמיכה, מה שהופך אותם לכלי שימושי מאוד במסחר. קו התנגדות בתנועה מגמת מסמן את אזור התמיכה וקו התנגדות בתנועת מגמה למטה מסמן את אזור ההתנגדות. שלושת השורות בתרשים להלן מצביעות על תנועה למטה וניתוח נכון של אותם יעזור להביא להחלטת השקעה נכונה.




הרעיון של שוק המניות הוא פשוט - סיכון ותשואה הם שני גורמים מקבילים שנעים יחד. באופן כללי, ככל שאתה לוקח יותר סיכון, כך אתה יכול לצפות לתמורה. עם זאת, ישנם דברים אחרים שיש לקחת בחשבון לפני שתגיעו להחלטת השקעה כלשהי. ישנם שני סוגים של ניתוח שיכולים לעזור להגיע להחלטת השקעה נכונה. הראשון הוא ניתוח בסיסי והשני ניתוח טכני. קו התנגדות הוא אחד הכלים המשמשים בניתוח טכני כדי לחזות מחירים עתידיים ולהנחות החלטות השקעה. הקו הוא כלי יעיל לחישוב תנועת המניה ומשמש לעיתים קרובות בגרף מניה כדי לבצע תחזיות.

כיצד פועל קו התנגדות?

אנו מתייחסים שוב לתרשים לעיל כדי להבין כיצד קו התנגדות עובד. אנו יכולים לראות שיש שלושה קווים המצביעים על נפילת המניה מגובהה באפריל. הקו הראשון משתרע מגובה אפריל עד לשפל ביולי. השורה השנייה מציגה 2/3 מהשיא באפריל ויורד יולי, למשל,  6.74 - 121.54 = 114.08 (ניתן לראות את החישובים בפינה השמאלית התחתונה של התרשים המוצג לעיל. השורה השלישית מציינת 1/3 מאפריל גבוה ויולי נמוך, למשל,  13.67 -  121.54 = 107.87.

שלושת הקווים מצביעים על המגמה על ידי הצגת כיצד המניה עוברת לאורך זמן וכיצד יש תנועות כלפי מעלה יחד עם התנועה הכללית כלפי מטה השוררת. קווי התנגדות עוזרים לאנליסטים להגדיר בצורה ברורה יותר מגמה ותנועת מחירים סבירה בעתיד, כאשר הקווים נעים לכיוון הימני והמערכת מחשבת על סמך המחירים בפרקי זמן שונים. בעיקרון קווי התנגדות עוזרים למשקיעים או מנתחי שוק להתבונן בדפוס המזהה אזורי התנגדות ותמיכה.

מטרת קו התנגדות

המטרה העיקרית של קו ההתנגדות היא לאפשר לאנליסטים להבין את המגמה לטווח הקצר של מניה, אך היא יכולה גם לשרת את אותה מטרה למסגרת זמן ארוכה יותר. זיהוי אזורי תמיכה והתנגדות עוזר לאנליסט להחליט על מחירי יעד הן לקנייה והן למכירה. ניתן להתוות קווי התנגדות למגמה או למטה. שים לב שבמגמה עליונה יהיה מדויק יותר להתייחס ל"קו ההתנגדות "כ"קו תמיכה", שכן הקווים מציינים רמות תמיכה במחירים. לא משנה מה המגמה, ציור קווי התנגדות בתרשים מאפשר לאנליסט לשרטט גרף מגמה.


דוגמת קו התנגדות

התרשים לעיל יכול להוות דוגמא על שימוש לקו ההתנגדות.
הקו הראשון בתרשים מציג את התחלת מגמת הירידה והיא נמשכת עד סוף דצמבר. זה עוזר לאנליסטים לראות כמה זמן נותר למגמת הירידה וניתן להשוות זאת עם מגמות אחרות כמו מגמות בתעשייה או מגמת השוק הכללי.
הקו השני מציין את נקודות ההתנגדות בהן של מגמת הירידה. חישוב וציור קווי ההתנגדות הנוספים 1/3 ו- 2/3 מסייע לאנליסטים לקבוע את דפוס ההתנגדות. כאשר מתרחשת פריצה כלפי מעלה, מסמנת על שינוי מגמה,
הקו השלישי, שציין בעבר התנגדות, מסמן את רמת תמיכה למגמת העלייה החדשה שהחלה ברמת מחיר הפריצה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פריצת קו התנגדות - מניית מיילן 31.10.2019

פריצת קו התנגדות - מניית מיילן 31.10.2019 פריצת קו ההתנגדות נעשתה עוד כשלשה ימים קודם ב- 29.10.2019